Ghid complet : Cum să deschizi un restaurant de succes

0

Deschiderea unui restaurant este un vis pentru mulți antreprenori. Poate doar ai terminat niște cursuri sau te-ai gândit că ar merge ceva într-o zonă, există o mulțime de opțiuni și oportunități de a dezvolta o afacere de succes. Ar putea părea o sarcină oarecum descurajantă dacă nu ați condus o afacere înainte, dar există modalități prin care vă puteți pregăti pentru viitorul dvs. ca proprietar de restaurant.

În acest articol, vom trece peste principalele lucruri pe care trebuie să le luați în considerare atunci când vă gândiți să deschideți un restaurant, inclusiv planificarea, finanțele, personalul și multe altele. De asemenea, vom discuta despre abilitățile și experiența pe care ar fi util să le aveți înainte de a începe un restaurant și de ce studiile de specialitate te-ar putea feri de eșec.

Să înțelegem ce este un restaurant

Un restaurant poate fi în orice tip de locație care pregătește și servește alimente și băuturi clienților. Aceasta cuprinde o gamă largă de unități. De la servire în local până la fast-food, trebuie să știi din prima pe ce cale mergi, așa îți vei face planurile și planifici finanțele.

Definiția exactă a unui restaurant depinde exact de omul pe care îl întrebi. Pentru unii, termenul include doar locurile în care vă așezați și vă bucurați de masa în locație. Altele ar include magazine de tip fast-food și alte opțiuni mai casual din categoria restaurante. Desigur, există o mare varietate de opțiuni atunci când doriți să începeți o afacere în horeca și poate chiar doriți să începeți o afacere axată pe catering. Când luați în considerare idei, ați putea să analizați tipurile de restaurante :

Restaurante cu servicii complete: acestea sunt restaurante în care clienții se așează și un chelner le ia comenzile și le aduce mâncarea.
Restaurante informale: acestea ar avea de obicei o atmosferă mai relaxată, am putea să le asociem cu plimba tava din resorturi, unde poți fi servit sau te servești singur.
Fast-food: în aceste restaurante, oamenii comandă la ghișeu și își ridică mâncarea înainte de a alege o masă la care să stea. Ca exemplu : KFC, MC Donald’s, Șaormăria 5 Drumuri etc
Restaurante de lux: Acest tip de unități se referă la lux și calitatea mâncărurilor însoțite de o ambianță și decor atent realizate.
Tarabele cu mâncare sau street food: în zonele aglomerate ale orașului, s-ar putea să deschideți un stand cu mâncare în care mâncarea este gătită în fața clienților. Pot să fie sau nu cu locuri de stat la masă. Unele standuri cu mâncare sunt permanente, în timp ce altele sunt mai temporare și pot fi mutate pentru a organiza evenimente.
Camioane cu mâncare: există camioane cu mâncare care servesc aproape orice tip de mâncare. Acestea au avantajul mobilității și pot merge acolo unde clienții se adună în diferite momente ale zilei. Le găsim des pe la târguri însă țin minte că în Buzău era unul în permanență la poarta unei fabrici, deci o idee ar fi amplasarea în zonele industriale.

Pași de urmat pentru deschiderea unui restaurant

Dacă trebuie să știi cum să deschizi un restaurant, toate acestea sunt aspecte importante de luat în considerare. Niște cursuri de bucătar și chiar managementul unui restaurant nu ar strica, gătitul este o artă, asta diferențiază restaurantul de succes de cel falimentar.

Combinând studiile academice în afaceri și management cu pregătirea culinară și stagiile profesionale, riscul este diminuat la maxim.

Proiectarea restaurantului

Primul pas pentru deschiderea unui restaurant este să decideți ce tip de restaurant doriți și piața căreia vă adresați. Iată câțiva dintre factorii importanți care vă pot ajuta să vă identificați conceptul.

Concentrați-vă pe o bucătărie sau pe o temă: multe restaurante se limitează la un tip de bucătărie, în timp ce altele se concentrează pe mâncare de duzină sau pe o gamă mai largă de feluri de mâncare.

Va trebui să faceți această selecție mai devreme, astfel încât să puteți începe dezvoltarea meniului, dar niciodată nu este prea târziu pentru a schimba și a merge într-o direcție ușor diferită.
Alegeți tipul de restaurant: Ar trebui să decideți dacă doriți să aveți servicii complete, servicii ocazionale, mese în stil fast-food sau chiar un camion de mâncare.
Identificați-vă nișa: Fiecare restaurant are nevoie de un punct de vânzare unic care să-l facă să iasă în evidență pe piață.
Denumiți-vă restaurantul: alegerea unui nume pentru restaurantul dvs. poate fi o provocare. Încercați să vă gândiți la ceva semnificativ pentru tipul de mâncare sau tema sau conceptul pe care îl oferiți, precum și să fie memorabil – dacă de exemplu vreți să serviți mese tradiționale, clar numele trebuie să fie cu rezonanță.
Lucrați la brandingul dvs.: eforturile de marketing trebuie să vă completeze tema și bucătăria, puteți să aveți cea mai bună locație și cea mai bună mâncare, dacă nu aud clienții de dvs. nu aveți cum să vă faceți cunoscut.

Planul de afaceri restaurant

Deschiderea unui restaurant înseamnă o planificare perfectă, deci aveți nevoie de un plan de afaceri solid. Există diverse elemente de luat în considerare atunci când faceți un plan de afaceri

Identificați-vă piața țintă: un restaurant fără clienți nu va supraviețui mult timp, așa că trebuie să vă dați seama cine sunt clienții dvs. și să vă asigurați că oferiți ceva ce își vor dori.
Analizați concurența: concurența poate fi mare în domeniul restaurantelor și trebuie să știți cu ce fel de concurenți vă veți confrunta, cu ce puteți veni în plus și ce capacitate au aceștia să schimbe lucrurile.
Găsiți furnizori de încredere: va trebui să construiți relații bune cu furnizorii, să găsiți linii de aprovizionare de încredere.

Finanțarea și finanțele

Costul deschiderii unui restaurant poate fi substanțial, așa că trebuie să vă luați în considerare cu atenție finanțarea și finanțele.

Calculați costurile și veniturile: trebuie să vă asigurați că afacerea dvs. va fi profitabilă, așa că trebuie să păstrați o evidență atentă a costurilor și să utilizați prognoza veniturilor pentru a vedea ce servicii puteți oferi și în cât amortizați investițiile.
Capital de pornire: poate exista un cost inițial semnificativ pentru deschiderea unui restaurant. Din fericire, puteți estima acest lucru uitându-vă la sumele necesare pentru chirie, utilități, personal, marketing, amenajări și ingrediente pentru a vedea de câți bani veți avea nevoie.
Finanțare pentru echipamente: cu excepția cazului în care preluați spații care au deja toate echipamentele și aparatele pentru restaurant de care aveți nevoie, va trebui să vă uitați la cumpărarea sau închirierea echipamentelor.
Costurile cu ingrediente: costurile alimentare vor reprezenta o parte semnificativă din costurile zilnice. Ar trebui să aflați ce ingrediente puteți obține la prețuri mai bune sau costuri mai mici pentru a ajuta la economisirea banilor și la creșterea marjelor de profit. În general, costurile mai mici se regăsesc în mărfurile cantitative, însă ai nevoie de spațiu de depozitare.
Împrumuturi și investitori: Mulți antreprenori își finanțează noile restaurante prin împrumuturi sau investitori. Dobândirea experienței în conducerea unei afaceri vă poate ajuta să învățați cum să abordați finanțarea.

Alege locația corectă

Găsirea unei locații bune poate fi o provocare, dar este adesea vitală pentru succes. Lucrurile pe care trebuie să le luați în considerare sunt:

Găsiți cartierul potrivit: va trebui să identificați o zonă în care conceptul dvs. de restaurant va avea succes. De exemplu, restaurantele de lux sunt de obicei situate în zone mai bogate sau mai centrale. Locația restaurantului dvs. este un lucru important.
Evaluează spațiul: trebuie să te asiguri ca locația să aibă suficient spațiu pentru numărul de clienți pe care dorești să îi așezi și facilitățile necesare pentru bucătărie.
Proiectați interiorul restaurantului: planificarea decorului restaurantului poate fi distractivă, dar trebuie să vă asigurați că funcționează bine cu tema și stilul restaurantului.

Recrutarea personalului

Odată ce aveți toate celelalte la locul lor, va trebui să luați în considerare personalul.

Nevoi generale de personal: va trebui să decideți ce funcții veți îndeplini în restaurant și să angajați personal pentru alte roluri, inclusiv la casa de marcat, în spatele casei, bucătari, ajutor de bucătari și orice rol de suport, cum ar fi contabili, chelneri etc.
Strategii de recrutare: puteți folosi asociațiile din industrie pentru a vă ajuta să găsiți personal de încredere, să faceți publicitate sau să folosiți agenții de recrutare. Puteți face și hunting, să încercați să atrageți personalul concurenței, dar aceștia pot fi costisitori.
Formarea și păstrarea personalului: este important să vă instruiți personalul în ceea ce privește serviciile pentru clienți, artele culinare și reglementările de sănătate și siguranță. De asemenea, va trebui să oferiți salarii competitive pentru a vă păstra personalul.

Promovarea Restaurantului

Marketingul este crucial pentru a ajuta orice afacere să aibă succes. Unele elemente de luat în considerare în marketingul dvs. includ următoarele:

Dezvoltarea unui plan de marketing: acesta ar trebui să includă tipurile de publicitate pe care le veți folosi, dacă vă adresați unui cartier, promovarea cu pliante și oferte ar putea fi potrivită.
Crearea unei prezențe online: marketingul online este o necesitate pentru restaurante în zilele noastre și este esențial să aveți un site web informativ, optimizat pentru dispozitive mobile și să mențineți în mod eficient o prezență în rețelele sociale, să colaborați cu agenții pentru expunerea meniurilor sau chiar cumpărarea de articole publicitare în revistele sau site-urile de specialitate.

Abilitățile necesare

Este adevărat că ai putea angaja oameni pentru fiecare lucru, dar un restaurant la început are nevoie de abilitățile tale până se pune pe picioare, tu trebuie să simți lucrurile și să dai tonul.

Există multe abilități pe care ar trebui să le dezvolți dacă vrei să conduci o afacere de succes, cum ar fi:

Abilitati manageriale
Antreprenoriat
Cunoștințe financiare
Multifunctional
Gândire critică
Abilitati de planificare si organizare
Lucru și coordonarea echipei
Determinare

Care sunt provocările și riscurile asociate în deschiderea unui restaurant?

Desigur, pe lângă faptul că este incitant, deschiderea unui restaurant poate fi solicitantă și necesită dedicare. Unele dintre principalele probleme cu care ați putea întâmpina atunci când începeți acest tip de afacere sunt:

Flux de numerar scăzut în zilele slabe, care duc involuntare spre subțierea bugetelor de marketing
Depozitarea alimentelor
Crearea meniului
Reputație slabă a brandului
Găsirea personalului bun
Costuri mari de pornire
Obținerea echpamentelor de înaltă calitate sau prea scumpe

Toate aceste probleme pot fi mai ușor de rezolvat dacă ai ceva habar despre horeca, ai un plan de afaceri bine definit iar bugetul este bine împărțit.

Sfaturile noastre

Vino cu o idee unică sau rară în piață, dar atenție să fie bine targetată. Rar poți defini tu piața dar implică timp și riscuri. De exemplu, un restaurant cu fructe de mare într-un cartier destul de modest.

Obțineți calificări, luați cursuri de gătit pe nișa vizată. Doar așa vei reuși să te diferențiezi de restul pieței.

Deschiderea unui restaurant: concluzie

Deschiderea propriului restaurant poate fi o modalitate uimitoare de a face o schimbare în viața ta cu propria afacere. Nu este de mirare că începerea unei afaceri în industria restaurantelor este un vis pentru mulți oameni, dar nu trebuie să fie doar o fantezie.

Trebuie să vă planificați corect conceptul de restaurant și să vă uitați la finanțare, să evaluați concurența și să lucrați pentru a vă asigura un personal bun, a dezvolta meniuri tentante și a crea o atmosferă irezistibilă pentru clienți. De asemenea, trebuie să achiziționați toate echipamentele și să puneți împreună o strategie de marketing bună.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *